КОММУНИКАТИВНЫЙ АНАЛИЗ КРЕАТИВНОГО ПРОЦЕССА В АРТ-СООБЩЕСТВАХ
https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-3-72-83
Аннотация
Список литературы
1. Wallas G. The art of thought. New York: Watts & Co, 1926. 181 p.
2. Sadler-Smith E. Wallas' Four-Stage Model of the Creative Process: More Than Meets the Eye? // Creativity Research J. 2015. Vol. 27 (4). P. 342-352.
3. Stuhlfaut M. W., Vanden Bergh B. G. Creativity is..: A metaphoric model of the creative thought process // J. of Marketing Communications. 2014. Vol. 20 (6). P. 383-396.
4. Hyatt K. S. Creativity Through Intrapersonal Communication Dialog // The J. of Creative Behavior. 1992. Vol. 26. P. 65-71.
5. Isaksen S. G., Treffinger D. J. Creative problem solving: The basic course. Buffalo, New York: Bearly Limited, 1985. 21 5 p.
6. Goldberg C. The Interpersonal Aim of Creative Endeavor // The J. of Creative Behavior. 1986. Vol. 20. P. 35-48.
7. Sales A., Fournier M. Knowledge, Communication and Creativity. London: SAGE Publications, 2007. 192 p.
8. Негус К., Пикеринг М. Креативность. Коммуникация и культурные ценности. Харьков: Гуманитарный институт, 2011. 300 с.
9. Woodman R. W., Sawyer J. E., Griffin R. W. Toward a Theory of Organizational Creativity // Academy of Management Review. 1993. Vol. 18, № 2. P. 293-321.
10. Paulus P. B., Nijstad B. A. Group Creativity: An Introduction // Group creativity: innovation through collaboration. New York: Oxford University Press, 2003. P. 2-11.
11. Хезмондалш Д. Культурные индустрии. М.: Издательский дом Высш. шк. экономики, 2014. 456 с.
12. Kurtzberg T. R., Amabile T. M. From Guilford to Creative Synergy: Opening the Black Box of Team-Level Creativity // Creativity Research J. 2001. Vol. 13 (3-4). P. 285-294.
13. Sawyer R. K. Explaining Creativity: The Scienсe of Human Innovation. New York: Oxford University Press, 2006. 354 p.
14. Busse T. V., Mansfield R. S. Theories of the Creative Process: A Review and a Perspective // The J. of Creative Behavior. 1980. Vol. 14. P. 91-132.
15. Process analytic models of creative capacities / M. D. Mumford, M. I. Mobley, C. E. Uhlman et al. // Creativity Research J. 1991. Vol. 4 (2). P. 91 -122.
16. Lubart T. Models of the Creative Process: Past, Present and Future // Creativity Research J. 2001. Vol. 13 (3-4). P. 295-308.
17. Психология креативности / Т. Любарт, К. Муширу, С. Торджман, Ф. Зенасни. М.: Когито- Центр, 2009. 21 5 c.
18. Eindhoven J. E., Vinacke W. E. Creative processes in painting // J. of General Psychology. 1952. Vol. 47, iss. 2. P. 139-164.
19. Amabile T. M. A Model of Creativity and Innovation in organizations // Research in Organizational Behavior. 1988. Vol. 10. P. 123-167.
20. Furst G., Ghisletta P., Lubart T. The Creative Process in Visual Art: A Longitudinal Multivariate Study // Creativity Research J. 2012. Vol. 24 (4). P. 283-295.
21. Csikszentmihalyi M. Society, culture and person: A systems view of creativity / ed. by R. J. Sternberg. New York: Cambridge University Press, 1988. 385 p.
22. Csikszentmihalyi M. Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Innovation. New York: Harper Collins Publishers, 1996. 456 p.
23. Белбин Р. М. Типы ролей в командах менеджеров. М.: HIPPO, 2003. 232 c.
24. Гаджиев Ч. М. Психологический механизм группового (коллективного) решения творческих задач // Исследование проблем коллективного творчества. М.: Наука, 1983. С. 266-279.
25. Китаев-Смык Л. А. Факторы напряженности творческого процесса // Вопр. психологии. 2007. № 3. С. 69-82.
26. Коллинз Р. Социология философий: глобальная теория интеллектуального изменения. Новосибирск: Сибирский хронограф, 2002. 1284 с.
27. Peat F. D. David Bohm 1917-1992 // Encyclopedia of Creativity / ed. by M. A. Runco &S. R. Pritsker. New York: Academic Press, 2011. Vol. 1. P. 159-164.
28. Getzels J. W., Csikszentmihalyi M. The creative vision: A longitudinal study of problem finding in art. New York: Wiley, 1976. 304 p.
29. Cawelti S., Rappaport A., Wood B. Modeling artistic creativity: An empirical study // J. of Creative Behavior. 1992. Vol. 26. P. 83-94.
30. Mace M.-A., Ward T. Modeling the Creative Process: A Grounded Theory Analysis of Creativity in the Domain of Art Making // Creativity Research J. 2002. Vol. 14 (2). P. 179-192.
31. Yin R. K. Case Study Research: Design and Methods. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2009. 240 p.
32. Пономарев Я. А., Гаджиев Ч. М. Закономерности общения в творческом коллективе // Вопр. психологии. 1986. № 6. С. 77-86.
33. Тросби Д. Экономика и культура. М.: Издательский дом Высш. шк. экономики, 2013. 256 с.
Рецензия
Для цитирования:
Пивоваров А.М. КОММУНИКАТИВНЫЙ АНАЛИЗ КРЕАТИВНОГО ПРОЦЕССА В АРТ-СООБЩЕСТВАХ. Дискурс. 2016;(3):72-83. https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-3-72-83
For citation:
Pivovarov A.M. COMMUNICATIVE ANALYSIS OF THE CREATIVE PROCESS IN ART COMMUNITIES. Discourse. 2016;(3):72-83. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-3-72-83