Preview

Discourse

Advanced search

EMOTIONAL INTELLIGENCE AND EMOTIONAL WORK AS FACTORS OF SOCIAL INTERACTIONS IN MODERN SOCIETY

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-4-86-91

Abstract

The article deals with the emotional work and emotional intelligence as essential conditions for successful social interactions in the post-industrial society. Emotions are seen as phenomena of social nature. The author emphasizes the need to develop the skills of emotional intelligence.

About the Author

E. A. Pashkovsky
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Goffman E. The presentation of self in everyday life. London: Penguin, 1990. 251 p.

2. Гоулман Д. Эмоциональный интеллект / пер. с англ. А. П. Исаевой. М.: АСТ, 2009. 478 с.

3. Caruso D. R., Salovey P. The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership. San Francisco: Josses-Bass, 2004. 296 p.

4. Андреева И. Н. Предпосылки развития эмоционального интеллекта // Вопр. психологии. 2007. № 5. С. 57-65.

5. Экман П. Психология эмоций: я знаю, что ты чувствуешь / пер. с англ. В. Кузина. СПб.: Питер, 2011. 336 с.

6. Hochschild A. R. Emotion work, feeling rules, and social structure // American J. of Sociology. 1979. № 85. P. 551-575.

7. Симонова О. Концепция эмоционального труда Арли Хохшильд // Антропология профессий: границы занятости в эпоху нестабильности / под ред. П. В. Романова, Е. Р. Ярской-Смирновой. М.: ООО ≪Вариант≫; ЦСПГИ, 2012. С. 75-97.

8. Hochschild A. R. The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkley: Univ. of California Press, 2003. 327 p.


Review

For citations:


Pashkovsky E.A. EMOTIONAL INTELLIGENCE AND EMOTIONAL WORK AS FACTORS OF SOCIAL INTERACTIONS IN MODERN SOCIETY. Discourse. 2016;(4):86-91. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-4-86-91

Views: 239


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)