Preview

Discourse

Advanced search

CONSUMER INVOLVEMENT IN THE VALUE CHAIN AS A MANAGEMENT INSTRUMENT OF INNOVATION PROCESSES IN A BISINESS ENVIRONMENT

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-3-40-45

Abstract

The article discusses the trends in the innovation process management at the enterprise connected with the concept of "open innovation". The author shows the value-based approach role in the organization of innovative activity of the company. The paper describes the factors involving consumers in the creation of a new consumer value. The article defines prospects and problems of the company that arise with consumers' involvement in the process of innovation. The author classifies the forms of consumer involvement in the innovation process. The article highlights a company's goals for creating a system of consumer involvement in the development and improvement of new products.

About the Author

T. N. Zhukova
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Трифилова А. А. Открытые инновации - парадигма современного инновационного менеджмента // Инновации. 2008. № 1. С. 73-77.

2. Юлдашева О. У., Юдин О. И. Моделирование цепочки по созданию потребительской ценности // Проблемы современной экономики. 2012. № 1 (41). С. 218-222.

3. Орехов Д. Б. Потребительская ценность как феномен теории предпринимательства // Изв. СПбГЭУ. 2014. № 5 (89). С. 15-20.

4. Жукова Т. Н. Управление маркетингом проекта на основе концепции «маркетинга отношений» // Вестн. ИНЖЭКОНА. 2014. №1 (68). С. 77-82.

5. Жукова Т. Н. Управление отношениями с потребителями и стейкхолдерами организации на основе концепции маркетинга: стратегия и инструменты. СПб.: Изд-во СПбГЭТУ «ЛЭТИ». 2016.

6. Ильин В. И. Креативный консюмеризм как тренд современного общества потребления // Журн. социологии и социальной антропологии. 2011. № 5. С. 41-54.

7. Бережной В. И., Таранова И. В., Цвиринько И. А. Управленческие ресурсы XXI века // Вестн. АГУ. Сер. 5. Экономика. 2011. № 4. С. 277-284.

8. Кулибанова В. В., Тэор Т. Р. Инновационные инструменты брендинга территорий: понятие, сущность, особенности применения // Науч.-техн. ведомости СПбГПУ. Экон. науки. 2016. № 6 (256). С. 122-129.


Review

For citations:


Zhukova T.N. CONSUMER INVOLVEMENT IN THE VALUE CHAIN AS A MANAGEMENT INSTRUMENT OF INNOVATION PROCESSES IN A BISINESS ENVIRONMENT. Discourse. 2018;4(3):40-45. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-3-40-45

Views: 292


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)