Preview

Discourse

Advanced search

PHILOSOPHY OF EDUCATION: MULTIMEDIA STRATEGIES AND HUMANITARIAN KNOWLEDGE

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-5-25-30

Abstract

The purpose of this article is a philosophical analysis of new forms of teaching, using multimedia technologies; their effectiveness is assessed as well as the problems arising in the process of new methods of working. The problems that have arisen in higher education due to the rapid development of information technologies are studied. The main application advantages of multimedia technologies and their application in teaching Humanities are described.

About the Authors

O. A. Lugovaya
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


E. V. Chepkasova
Saint Petersburg University of State Fire Service of EMERCOM of Russia
Russian Federation


References

1. Абдеев Р. Ф. Философия информационной цивилизации. М.: Владос, 1994. 336 с.

2. Соколов А. В. Информационное общество в виртуальной и социальной реальности. СПб.: Алетейя, 2012. 352 с.

3. Гуревич П. С. Философия образования: теория и практика // Знание. Понимание. Умение. 2006. № 4. С. 31-38.

4. Романенко В. Н. Общие технологии. СПб.: ИВЭСЭП, 2011. 275 с.

5. Никонорова Е. В. Концептуализация постнеклассических практик в современных библиотечных исследованиях // Постнеклассические практики: опыт концептуализации: сб. ст. / под общ. ред. В. И. Аршинова, О. Н. Астафьевой. СПб.: Издательский дом «Мирь», 2012. С. 482-491.

6. Козловский П. В., Грушко Н. В. Психолого-педагогические аспекты применения мультимедийных технологий в оптимизации обучения учащихся вузов системы МВД России // Вестн. ОмГУ. Сер. «Психология». 2016. № 2. С. 53-58.

7. Шерматов Ш. М., Гафарова М. С. Использование компьютерных технологий и методов обучения в преподавании гуманитарных дисциплин // Вестн. Таджикск. гос. ун-та права, бизнеса и политики. Сер. «Гуманитарные науки». 2012. № 3 (51). С. 53-58.

8. Казачихина М. В., Стариков Д. А. Мультимедийные технологии в инновационном образовательном процессе: психологический аспект // Вестн. ЧГПУ. 2009. № 7. С. 88-95.

9. Мамукина Г. Е. Создание мультимедийного проекта. М.: Наука, 2002. 186 с.

10. Блюменау Д. И. Информация-Интуиция-Творчество. Система работы с источниками. СПб.: Алетейя, 2010. 262 с.


Review

For citations:


Lugovaya O.A., Chepkasova E.V. PHILOSOPHY OF EDUCATION: MULTIMEDIA STRATEGIES AND HUMANITARIAN KNOWLEDGE. Discourse. 2017;(5):25-30. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-5-25-30

Views: 231


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)