Preview

Discourse

Advanced search

THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF ORGANIZATION'S RELATIONSHIP WITH CONSUMERS IN THE CONTEXT OF MODERN CONDITIONS OF SOCIO-ECONOMIC ENVIRONMENT

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-2-54-59

Abstract

The article analyzes modern trends in socio-economic development and their impact on theory and practice of marketing. The author characterizes modern tools of relationship management of the enterprise with customers and prospects of new marketing methods.

About the Author

T. N. Zhukova
Saint Petersburg State Economic University
Russian Federation


References

1. Жукова Т. Н. Проектное управление (методологический аспект). СПб.: СПбГИЭУ, 2011. 70 с.

2. Воронцовский А. В. Закономерности развития инновационной экономики и их влияние на современный кризис // Финансы и бизнес. 2009. № 4. С. 21-31.

3. Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / пер. с англ. СПб.: Питер, 2010. 480 с.

4. Опрос покупателей интернет-магазинов. URL: http://www.marketing.spb.ru/mr/social /retail_ecomm.htm (дата обращения: 10.02.2017).

5. Балаева О. Н. Управление организациями сферы услуг: учеб. пособие. М.: Изд. дом Гос. ун-та - Высш. шк. экон., 2010. 155 с.

6. Рынок интернет-торговли в России. Статистика интернет-магазинов. URL: http://marketingup.ru/blogs/rynok-internet-torgovli-v-rossii-statistika-internet-magazinov (дата обращения: 08.02.2017).

7. Третьяк О. А. Маркетинг взаимоотношений: концепции, формирование и развитие // Рос. журн. менеджмента. 2013. Т. 11, № 1. С. 41-62.

8. Божук С. Г., Кулибанова В. В., Тэор Т. Р. Корпоративная социальная ответственность: учеб. СПб.: СПбГИЭУ, 2012. 266 с.

9. Жукова Т. Н. Управление брендом предприятия как работодателя в системе маркетинга отношений // Дискурс. 2016. № 4. С. 39-45.

10. Малый и средний бизнес: основные изменения и перспективы на 2015 г. URL: http://www.garant.ru/article/602378/#ixzz43kxaJV3h (дата обращения: 10.02.2017).

11. Интернет: цифры и факты. Интернет в России и мире. URL: http://www.bizhit.ru (дата обращения: 10.02.2017).

12. Мир мобильных технологий. URL: http://mobijet.su/1737-v-2016-m-mobilnyh-ustroystv-budet-bolshe-chem-lyudey.html (дата обращения: 10.02.2017).

13. Число смартфонов в России впервые превысило количество телефонов. URL: http://www.therunet.com/news/3706-chislo-smartfonov-v-rossii-vperye-prevysilo-kolichestvo-telefonov (дата обращения: 08.02.2017).

14. Статистика интернет-торговли в странах мира. URL: http://www.shopolog.ru /metodichka/analytics/statistika-internet-torgovli-v-stranakh-mira (дата обращения: 08.02.2017).

15. Черенков В. И. Эволюция маркетинговой теории и трансформация доминирующей парадигмы маркетинга // Вестн


Review

For citations:


Zhukova T.N. THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF ORGANIZATION'S RELATIONSHIP WITH CONSUMERS IN THE CONTEXT OF MODERN CONDITIONS OF SOCIO-ECONOMIC ENVIRONMENT. Discourse. 2017;(2):54-59. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-2-54-59

Views: 215


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)