Preview

Discourse

Advanced search

EXPERIENCE AND PROBLEMS OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL COOPERATION IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-1-52-60

Abstract

The current stage of the development of the world community shows the primary importance of education and scientific knowledge in order to increase political, economic and cultural relations between countries. The article deals with the formation of procedural management systems for the development of international scientific and educational cooperation of higher education institutions in the Russian Federation.

About the Author

I. V. Medynskaya
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Медынская И. В. Регламентное управление развитием международного научнообразовательного сотрудничества организаций высшего образования в субъектах РФ. СПб.: Изд-во СПбГЭТУ «ЛЭТИ», 2015. 288 с.

2. Флэш-ЕВРОБАРОМЕТР 2015. URL: http://ion.ranepa.ru/New%20Folder/EB_2015_prezentatsia_ 07_09_ed.pdf (дата обращения: 12.09.2016).

3. Степанцов П. Вера в научно-технический прогресс vs научно-технический скептицизм: что предопределяет отношение россиян к развитию науки и технологий? // Социол. власти. 2012. № 6-7. С. 100-114.

4. Арефьев А. Л., Шереги Ф. Э. Обучение иностранных граждан в высших учебных заведениях Российской Федерации: стат. сб. Вып. 12. М.: Центр социол. исслед., 2015. 196 с.

5. Шимко П. Д., Фраймович В. Б. Сетевая интеграция образования, науки и бизнеса как ключевой фактор развития экономики знаний // Вестн. ИНЖЭКОНа. Сер. «Экономика». 2010. № 1 (36). С. 40-46.


Review

For citations:


Medynskaya I.V. EXPERIENCE AND PROBLEMS OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND EDUCATIONAL COOPERATION IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION. Discourse. 2017;(1):52-60. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-1-52-60

Views: 223


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)