Preview

Discourse

Advanced search

MANAGING THE EMPLOYER BRAND IN THE «RELATIONSHIP MARKETING»

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-4-39-45

Abstract

The article is devoted to the problems of HR brand management at the enterprise which implements the concept of relationship marketing and offers a systematic way to manage the product brand and the employer brand. The author characterizes the strategies of positioning that take into account different ways of organizing the relationship between product brand and the employer brand. The article gives recommendations concerning elements of the employer brand to customer loyalty. The author gives practical examples of the interaction organization between product and employer brand.

About the Author

T. N. Zhukova
Saint Petersburg State Economic University
Russian Federation


References

1. Котлер Ф., Келлер К. Л. Маркетинг, менеджмент. Экспресс-курс / пер. с англ. СПб.: Питер, 2010. 479 с.

2. Мартышев А. В. Маркетинг отношений: учеб. пособие. Владивосток: Дальневосточный гос. ун-т, 2005. 108 с.

3. Третьяк О. А. Маркетинг взаимоотношений: концепции, формирование и развитие // Российский журнал менеджмента. 2013. Т. 11, № 1. С. 41-62.

4. Апенько С. Г., Шавровская М. Н. Клиентоориентированность персонала в концепции маркетинга отношений // Вестн. Омского ун-та. Сер. «Экономика». 2010. № 2. С. 50-56.

5. Минчингтон Б. HR-бренд: как стать лидером. Строим компанию мечты / пер. с англ. М.: ООО «Юнайтед Пресс», 2011. 280 с.

6. Barrow S., Mosley R. The Employer Brand. Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd, 2006. 214 p.

7. Тэор Т. Р., Кулибанова В. В. Влияние корпоративной репутации на важнейшие группы стейкхолдеров // Вестн. ИНЖЭКОНа. Сер.: «Экономика». 2013. № 1 (60). С. 12-18.

8. Как потребительский бренд влияет на HR-бренд и наоборот. Исследования портала HeadHunter, 6-9 февр. 2015 г. URL: http://spb.hh.ru/article/16358 (дата обращения: 29.03.2016).

9. Лабар П., Тейлор У. Конкуренция и ее последствия: сила стратегии как пропаганды. URL: http://www.cfin.ru/management/strategy/competit/mave-ricks.shtml (дата обращения: 16.04.2016).

10. Жукова Т. Н., Чугунова Е. К. Формирование системы брендов предприятия на основе взаимодействия корпоративного, товарного и HR-бренда // Практич. маркетинг. 2016. № 3 (229). C. 15-22.

11. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия / пер. с англ. М.: ИД «Вильямс», 2005. 1008 с.


Review

For citations:


Zhukova T.N. MANAGING THE EMPLOYER BRAND IN THE «RELATIONSHIP MARKETING». Discourse. 2016;(4):39-45. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-4-39-45

Views: 296


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)