Preview

Discourse

Advanced search

RECRUITMENT MARKETING AS A CONSTRUCTION TOOL OF A CUSTOMER-CENTRIC ORGANIZATION

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2019-5-1-49-54

Abstract

The article highlights the importance of customer focus in the market activity of a modern enterprise. It indicates the prerequisites for personnel policy to be considered in the context of marketing tools. The author defines analytical and management objectives of the enterprise in the field of recruitment marketing for creating a customer-oriented company. The author focuses on creating a positive reputation of the enterprise as an employer among current and prospective employees and other target audiences and on marketing communications aimed at the personnel of the enterprise. The article presents a model of an HR brand of the company, which includes the components of the employer's value proposition. The issues of personnel motivation management and the problems of creating organizational conditions are considered including the design of business processes to improve the customer focus of the company.

About the Author

T. N. Zhukova
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Апенько С. Г., Шавровская М. Н. Клиентоориентированность персонала в концепции маркетинга отношений// Вестн. Омского ун-та. Сер. Экономика. 2010. №2. С. 50–56.

2. Жукова Т. Н., Чугунова Е. К. Формирование системы брендов предприятия на основе взаимодействия корпоративного, товарного и HR-бренда// Практический маркетинг. 2016. №3 (229). С. 15–22.

3. Казаков А. В., Приходько А. Н., Тэор Т. Р. Основные принципы формирования сильного бренда работодателя и его влияние на корпоративную репутацию// Фундаментальные исследования. 2016. №6, ч. 1. С. 190–196.

4. Как потребительский бренд влияет на HR-бренд и наоборот// Исследования портала HeadHunter 6–9 февр. 2015 г. URL: http://spb.hh.ru/article/16358 (дата обращения: 29.12.2018).

5. Кибанов А. Я., Дуракова И. Б. Управление персоналом организации. М.: ИНФРА–М, 2005.

6. Минчингтон Б. HR–бренд: как стать лидером. Строим компанию мечты/ пер. с англ. М.: ООО «Юнайтед Пресс», 2011.


Review

For citations:


Zhukova T.N. RECRUITMENT MARKETING AS A CONSTRUCTION TOOL OF A CUSTOMER-CENTRIC ORGANIZATION. Discourse. 2019;5(1):49-54. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2019-5-1-49-54

Views: 460


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)