Preview

Discourse

Advanced search

THE DEVELOPMENT OF METHODOLOGY FOR EMPIRICAL STUDIES OF THE SOCIODYNAMICS OF CORPORATE VALUES: NETWORK MEASUREMENT

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-6-80-95

Abstract

The article focuses on examination and analysis of the experience of building the methodology of empirical research of corporate values. Previous studies have shown the need to improve the system of parameters which describe the network characteristics of corporate values. To study the sociodynamics of corporate values, network parameters are used, such as weight, density, scope, and significant weights. These parameters, traditional for such studies, are supplemented by another one, as the parameter of value potential is proposed for discussion. Empirical research is carried out on three objects, which are two corporations at different stages of their formation and the respondents of the surrounding society. The results obtained in the course of empirical research are then discussed with experts allowing to verify the value potential parameter as adequate. In essence, this parameter can be described as the importance and strength of the value network. Comparing value networks of different corporations using this parameter allows us to talk about the advantages of some networks over others. These conclusions are particularly important for practical work.

About the Authors

P. P. Deriugin
Saint Petersburg State University, Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


I. A. Baruzdin
Saint Petersburg State University
Russian Federation


A. S. Taranenko
Saint Petersburg State University
Russian Federation


M. V. Sivokon
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Грановеттер М. Интервью // Экономическая социология. 2002. Т. 3, № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/mark-granovetter (дата обращения: 02.05.2018).

2. Томас У., Знанецкий Ф. Методологические заметки (1918) // Американская социол. мысль: тексты / под ред. В. И. Добренькова. М.: Изд-во МГУ, 1994.

3. Федотова Г. А. Формирование корпоративных ценностей как современная парадигма управления. URL: https://www.sworld.com.ua/konferm1/326.pdf (дата обращения: 25.03.2018).

4. Федотова В. Г. «Хорошее общество», «хорошая наука», «хороший человек» // Вестн. РГНФ. 2001. № 3. С. 75-76.

5. Social Network Analysis as an Organizational Diagnostic Tool: The Case of Small Business in Russia / S. Rasskazov, M. Rubtcova, P. Derygin, N. Prujel, V. Malyshev // Int. Rev. of Management and Marketing. 2016. Vol. 6, No 1. Р. 170-176.

6. Дерюгин П. П. Социальная диагностика межличностных отношений в истории западной и отечественной социологии. СПб.: Академия, 2001.

7. Psychologist Produces The First-ever 'World Map Of Happiness'. URL: https://www.sciencedaily.com/releases/2006/11/061113093726.htm (дата обращения: 29.06.2018).

8. Корпоративные ценности. URL: http://www.oilterminal.ru/company/corporate-values/ (дата обращения: 29.06.2018).

9. Зачем нужны корпоративные ценности. URL: https://www.hr-director.ru/article/66125-zachem-nujny-korporativnye-tsennosti-18-m10 (дата обращения: 23.07.2018).

10. Словарь русских синонимов и сходных по смыслу выражений / под ред. Н. Абрамова. М.: Рус. словари, 1999.

11. Робин Д., Бёрчелл М. Отличная компания. Как стать работодателем мечты. URL: http://lifeinbooks.net/chto-pochitat/otlichnaya-kompaniya-kak-stat-rabotodatelem-mechtyi-dzhennifer-robinmaykl-byorchell/ (дата обращения: 26.04.2018).

12. Хрестоматия - педагогический словарь библиотекаря. URL: http://didacts.ru/slovari/ hrestomatija-pedagogicheskii-slovar-bibliotekarja.html (дата обращения: 22.03.2018).

13. Словарь по педагогической психологии. URL: http://didacts.ru/slovari/slovar-po-pedagogicheskoi-psihologii.html (дата обращения: 20.04.2018).

14. Оценка лояльности и надежности персонала. URL: http://afb2b.ru/stati/otsenka_loyalnosti _i_nadejnosti_personala (дата обращения: 28.02.2018).

15. Ключевые показатели сети. URL: https://studbooks.net/1172472/menedzhment/klyuchevye_ pokazateli_seti (дата обращения: 28.03.2018).

16. Люянская корпорация по производству фейерверков Дунсинь. URL: http://ciess.cniru.org/ company/index.php?homepage=liuyangdongxin&file=introduce (дата обращения: 21.03.2018).

17. Оценка линейного коэффициента корреляции. URL: https://studfiles.net/preview/1635727/ page:2/ (дата обращения: 27.06.2018).

18. Методы стратегического анализа. URL: http://aniri.flatrate.ru/Reading (дата обращения: 27.06.2018).


Review

For citations:


Deriugin P.P., Baruzdin I.A., Taranenko A.S., Sivokon M.V. THE DEVELOPMENT OF METHODOLOGY FOR EMPIRICAL STUDIES OF THE SOCIODYNAMICS OF CORPORATE VALUES: NETWORK MEASUREMENT. Discourse. 2018;4(6):80-95. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-6-80-95

Views: 622


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)