Preview

Discourse

Advanced search

MODERN TRENDS IN INNOVATIVE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL SERVICES FOR FOREIGN CITIZENS IN THE INTEGRATED ENVIRONMENT

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-6-49-54

Abstract

The current stage of scientific and technological progress and digital revolution development demonstrates the priority of export of educational services for the increase of foreign policy, foreign economic and cultural relations between countries. This article reviews problems and prospects of innovative development of international scientific and educational collaboration of higher educational institutions in the integrated environment. Strengths and weaknesses of international projects are defined. The study also analyzes the dynamics of the existence of a specific educational service for foreign students on the market. Considering the features of providing innovative educational services in higher educational institutions, an algorithm has been developed and proposed for solving major problems of commercialization of marketing activity functions of foreign citizens recruiting.

About the Author

I. V. Medynskaya
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Аксяитов Р. К. Моделирование выбора стратегии диверсификации деятельности компании: автореф. дис. … канд. экон. наук / СП6ГУЭФ, СПб., 2001.

2. Медынский С. Некоторые особенности коммерциализации инновационных образовательных услуг в условиях внедрения цифровых технологий // Изв. СПбГЭУ. 2018. № 2 (110). С. 139-144.

3. Семеркова Л. Н., Геращенко С. М., Геращенко М. М. Маркетинговый подход к коммерциализации инноваций в вузе // Вестн. УрФУ. Сер. Экономика и управление. 2015. Т. 14, № 3. С. 496-513.

4. Евразийская экономическая интеграция. Цифры. Факты. URL: http://www.eurasiancommission. org/ru/Documents/EEC_dig_facts1.pdf. 2017 г. (дата обращения: 21.09.2018).

5. Higher Education in Asia: Expanding Out, Expanding Up - The Rise of Graduate Education and University Research. New Patterns in Student Mobility in Southern Africa Development Community. URL: http://www.uis.unesco.org (дата обращения: 19.09.2018).

6. Максимцев И. А., Багиев Г. Л., Газизуллин Н. Ф. Маркетинговое маневрирование в системе регулирования и эффективного развития экономики Евразийского Союза // Проблемы современной экономики. 2016. № 3 (59). С. 18-21.

7. Глазьев С. Ю. Реальное ядро постсоветской экономической интеграции: итоги создания и перспективы развития Таможенного союза Белоруссии, Казахстана и России // Рос. экон. журн. 2011. № 6. С. 56-81.

8. Багиев Г. Л., Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегии. Эффективность. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.


Review

For citations:


Medynskaya I.V. MODERN TRENDS IN INNOVATIVE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL SERVICES FOR FOREIGN CITIZENS IN THE INTEGRATED ENVIRONMENT. Discourse. 2018;4(6):49-54. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2018-4-6-49-54

Views: 203


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)