Preview

Discourse

Advanced search

CONCEPTION OF COMPLEX ECONOMIC ANALYSIS OF MARKETING ACTIVITIES IN A COMPANY

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-2-57-67

Abstract

The article deals with an idea of complex economic analysis of marketing activities in a company. The article brings forward principles of economic analysis, determines the aim, subject and object of the analysis. Issues of economic analysis of marketing expenses, marketing results and marketing processes in a company are examined

About the Authors

V. P. Semenov
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


A. G. Budrin
ITMO University
Russian Federation


M. M. Zonis
ITMO University
Russian Federation


A. V. Soldatova
Saint Petersburg State University of Economics
Russian Federation


References

1. Багиев Г. Л. Маркетинг: учеб. для вузов. 3-е изд. СПб.: Питер, 2008. 736 с.

2. Багиев Г. Л. Экономика маркетинга: учеб. пособие для высш. экон. шк. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2004. 151 с.

3. Будрин А. Г. Маркетинговое обеспечение предприятия // Проблемы современной экономики. 2012. № 1. С. 208-211.

4. Будрин А. Г. Методология формирования и управления взаимоотношениями предприятий на рынке на основе концепции маркетинга. СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2008. 302 с.

5. Солдатова А. В. Метод сравнения в экономическом анализе маркетинговой деятельности // Вестн. ИНЖЭКОНа. Сер. «Экономика». 2014. № 7 (74). С. 69-71.

6. Соловьева Д. В. Теоретические основы маркетингового анализа. СПб.: Изд-во СПбГИЭУ, 2012. 255 с.

7. Bendle N. T. Marketing metrics: The manager's guide to measuring marketing performance. Pearson Education, 2016. 439 р.

8. Court D. C. Boosting returns on marketing investment. The die-or-do struggle for growth // The McKinsey Quarterly. 2005. № 3. P. 47-60.

9. Hendricks K. B. The impact of enterprise systems on corporate performance: A study of ERP, SCM, and CRM system implementations // J. of Operations Management. 2007. № 1. P. 24-37.


Review

For citations:


Semenov V.P., Budrin A.G., Zonis M.M., Soldatova A.V. CONCEPTION OF COMPLEX ECONOMIC ANALYSIS OF MARKETING ACTIVITIES IN A COMPANY. Discourse. 2016;(2):57-67. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-2-57-67

Views: 248


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)