Preview

Discourse

Advanced search

EDUCATIONAL INTENTION IN ADVERTISING AND BUSINESS PR TEXTS: FUNCTIONAL LOAD AND GENRE REALIZATION

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-2-49-56

Abstract

The article is devoted to the expression of informative and educational meanings in the sphere of applied communications. The author shows how the satisfaction of cognitive needs of the addressee helps to influence the target audience more effectively. The article examines how informative and educational elements are incorporated into the texts of different advertising and PR-genres

About the Author

A. A. Goryachev
Saint-Petersburg State University
Russian Federation


References

1. Analysing media texts / Ed. by M. Gillespie and J. Toynbee. Oxford: Oxford University Press, 2001. 208 p.

2. Approaches to Media Discourse / Ed. by A. Bell. London, 1998. 304 p.

3. Dobrosklonskaya T. G. Media linguistics: theory and methods of studying language in the media // Медиалингвистика. 2014. Вып. 2 (5). С. 7-14. URL: http://elibrary.ru /contents.asp?issueid=1354819 (дата обращения: 29.03.2016).

4. Loewe I. TV Discourse // Styles of contemporary Polish language. Polish style guide / Eds. E. Malinowska, J. Nocoń, U. Jew-Bednarczuk. Krakow, 2013. P. 61-70.

5. Дускаева Л. Р. Интенциональный стиль: психические и коммуникативные сценарии // Stylistyka. 2015. № 25. P. 41-53. URL: http://stylistyka.uni.opole.pl/biblioteka/docs/Okladki/S2015.pdf (дата обращения: 29.03.2016).

6. Коняева Ю. М. Троллинг как коммуникативный феномен (из наблюдений над культурно-просветительскими медиатекстами) // Науч. ведомости Белгородского гос. ун-та. Вып. 18. Белгород, 2015. С. 140-144.

7. Малышев А. А. Лингвостилистические особенности культурно-просветительских журналистских текстов первой половины XVIII века // Медиалингвистика. 2015. Вып. 3 (9). С. 101-112.

8. Блэк С. Паблик рилейшнз: что это такое? М.: Новости, 1990. 240 с.

9. Кривоносов А. Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. СПб.: Петербургское востоковедение, 2002. 288 с.


Review

For citations:


Goryachev A.A. EDUCATIONAL INTENTION IN ADVERTISING AND BUSINESS PR TEXTS: FUNCTIONAL LOAD AND GENRE REALIZATION. Discourse. 2016;(2):49-56. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-2-49-56

Views: 479


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)