STUDENTS’ NONLINEAR EDUCATIONAL TRAJECTORIES AS A SIGN OF LEADERSHIP-ORIENTED UNIVERSITIES
https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-1-122-131
Abstract
About the Authors
E. V. StrogetskayaRussian Federation
I. B. Betiger
Russian Federation
References
1. Дорога к академическому совершенству: Становление исследовательских университетов мирового класса / под ред. Ф. Дж. Альтбаха, Д. Салми. М.: Весь мир, 2012. 403 с.
2. The New Flagship University. Changing the Paradigm from Global Ranking to National Relevancy / Ed. by J. A. Douglass. Palgrave Macmillan. 2015. 217 p.
3. Строгецкая Е. В. Динамика институциональной модели университета в условиях социокультурных изменений // Вест. СПбГУ. Сер. 12. 2015. Вып. 3. С. 142-150.
4. Розов М. А. Философия науки в новом видении / отв. ред. Л. П. Киященко и B. C. Степин// Постнеклассика: философия, наука, культура: коллективная монография. СПб.: Mip, 2009. С. 248-312.
5. Bauman Z. Universities: Old, New and Different // Smith A., Webster F. The Postmodern University? Contested Visions of Higher Education in Society. Buckingham: Open Univ. Press, 1997. Р. 78-87.
6. Кун Т. Структура научных революций. М.: Прогресс, 1977. 300 с.
7. Розовски Г. Университет. Руководство для владельца. М.: Изд-во НИУ ВШЭ, 2015. 328 с.
Review
For citations:
Strogetskaya E.V., Betiger I.B. STUDENTS’ NONLINEAR EDUCATIONAL TRAJECTORIES AS A SIGN OF LEADERSHIP-ORIENTED UNIVERSITIES. Discourse. 2016;(1):122-131. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-1-122-131