Preview

Discourse

Advanced search

TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN THE MODERN INFORMATION SPACE

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-4-32-36

Abstract

The phenomenon of «clip-thinking» and its influence on the education process is described in the article. The problems of the classical model of education are shown. Methods of classical education are aimed at logical thinking, but peculiarities of perception of the modern generation have a significant impact on the effectiveness of the education process. In examples of transformation of the educational process are given the article and a number of issues caused by these changes are identified as well as possible solutions of these problems.

About the Author

E. V. Pirainen
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Савельева Ф. Н. Разговор о классическом образовании в России. Образовательный портал СЛОВО. URL: http://www.portal-slovo.ru/pedagogy/39991.php (дата обращения: 02.06.2017).

2. Тоффлер Э. Шок от будущего. М.: АСТ, 2002. 557 с.

3. Фрумкин К. Г. Клиповое мышление и судьба линейного текста. 2010. Философский портал. Концепция двух продолжений. URL: http://nounivers.narod.ru/ofirs/kf_clip.htm (дата обращения: 31.05.2017).

4. Клиповое мышление как проблема школьника, учителя, родителей. Блог инспектора народного образования. URL: http://eduinspector.ru (дата обращения: 16.05.2017).

5. Тайлаков У. Н. Единое информационно-образовательное пространство школы как фактор повышения качества образовательных процессов // Молодой ученый. 2013. № 5. С. 768-772.


Review

For citations:


Pirainen E.V. TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN THE MODERN INFORMATION SPACE. Discourse. 2017;(4):32-36. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-4-32-36

Views: 248


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)