Preview

Discourse

Advanced search

MAKING MARKETING DECISIONS IN QUASIINTEGRATING BUSINESS ORGANIZATIONS BASED ON USING ECONOMIC ANALYSIS METHODS

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-2-36-43

Abstract

The article deals with the conceptual issues of making complex economic analysis of marketing activity in quasiintegration. The article brings forward rules and algorithm of this analysis, determine aim, subject and object of this analysis. Issues of economic analysis of marketing expenses and results, processes of marketing activities in quasiintegration are being considered.

About the Authors

V. P. Semenov
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


A. G. Budrin
ITMO University
Russian Federation


A. V. Soldatova
ITMO University
Russian Federation


M. G. Emtsova
ITMO University
Russian Federation


References

1. Концепция комплексного экономического анализа маркетинговой деятельности компании / В. П. Семенов, А. Г. Будрин, А. В. Солдатова, М. М. Зонис // Дискурс. 2016. № 2. С. 57-67.

2. Будрин А. Г. Методология формирования и управления взаимоотношениями предприятий на рынке на основе концепции маркетинга. СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2008. 302 с.

3. Будрин А. Г., Татаренко В. Н. Маркетинговое обеспечение предприятия // Проблемы совр. экон. 2012. № 1. С. 208-211.

4. Багиев Г. Л. Экономика маркетинга: учеб. пособие. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2004. 151 с.

5. Солдатова А. В. Алгоритм проведения комплексного экономического анализа маркетинговой деятельности // Совр. науч. исслед. и инновации. 2015. № 7 (51). С. 101-105.


Review

For citations:


Semenov V.P., Budrin A.G., Soldatova A.V., Emtsova M.G. MAKING MARKETING DECISIONS IN QUASIINTEGRATING BUSINESS ORGANIZATIONS BASED ON USING ECONOMIC ANALYSIS METHODS. Discourse. 2017;(2):36-43. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-2-36-43

Views: 223


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)