Preview

Discourse

Advanced search

MODERN TRENDS IN EXPORT OF EDUCATION SERVICES IN RUSSIA AND ABROAD IN CONDITIONS OF GEOPOLITICAL INSTABILITY

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-5-66-70

Abstract

The education market development reveals its new trends in terms of political and socio-economic instability. The successful implementation of the country's course on innovative development is determined by the need for regional integration potential of educational institutions to enhance the competitiveness of higher school of the Russian regions in the world market of educational services.

About the Author

I. V. Medynskaya
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Uzum İ. Number of international students increasing in Turkish universities // Today's Zaman. URL: http://www.dailysabah.com/education/2015/05/07/turkey-aims-to-educate-100000-internationalstudents-in-2018 (дата обращения: 12.02.2016).

2. Современная трансформация мировой экономики: возможности и риски развития для России / под ред. А. И. Евдокимова, И. А. Максимцева, С. И. Рекорд. СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2016. 369 с.

3. ЮНЕСКО-2015. URL: http://www.unesco.org/new/ru/unesco/about-us/who../introducing-unesco (дата обращения: 02.09.2016).

4. Численность учащейся молодежи образовательных учреждений Российской Федерации: среднесрочный прогноз до 2014 года и оценка тенденций до 2025 года / под ред. Ф. Э. Шереги и А. Л. Алефьева. М.: ЦСПиМ, 2010. 320 с.

5. Современное состояние и пути развития системы образования: в 2-х кн. / Н. Б. Сергейчук, К. К. Пишенина, С. П. Акутина и др.; под общ. ред. С. В. Куприенко. Одесса, 2012. 179 с.

6. Шимко П. Д., Фраймович В. Б. Сетевая интеграция образования, науки и бизнеса как ключевой фактор развития экономики знаний // Вестн. ИНЖЭКОНа. Сер. ≪Экономика≫. 2010. № 1 (36). С. 40-47.


Review

For citations:


Medynskaya I.V. MODERN TRENDS IN EXPORT OF EDUCATION SERVICES IN RUSSIA AND ABROAD IN CONDITIONS OF GEOPOLITICAL INSTABILITY. Discourse. 2016;(5):66-70. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2016-0-5-66-70

Views: 157


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)