Preview

Discourse

Advanced search

NETWORK DIAGNOSTICS OF ENTREPRENEURSHIP VALUES (ON THE MATERIALS OF EMPIRICAL SOCIOLOGICAL RESEARCH OF RUSSIAN AND CHINESE ENTREPRENEURS)

https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-4-68-89

Abstract

The article is devoted to the experience analysis of empirical sociological research of network diagnostic values of entrepreneurship carried out among Russian and Chinese young entrepreneurs. The main goal is to present the results of the research and discussion of the obtained results both from the substantive and methodological side.

About the Authors

P. P. Deriugin
Saint Petersburg State University
Russian Federation


I. A. Baruzdin
Saint Petersburg State University
Russian Federation


J. Jin
Saint Petersburg State University
Russian Federation


M. V. Sivokon
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


A. S. Shilyaeva
Saint Petersburg Electrotechnical University «LETI»
Russian Federation


References

1. Яикова Л. В. Социологическое осмысление феномена предпринимательства // Изв. Саратов. ун-та. 2008. Сер. «Социология. Политология». Т. 8, вып. 2. С. 28-63.

2. Луман Н. Мировое время и история систем. URL: http://www.ruthenia.ru/logos/number/44/ 08.pdf (дата обращения: 05.06.2017).

3. Хабибова Н. Е. Философский анализ понятия «ценностные ориентации»: онтологический и гносеологический аспекты: автореф. дис. … канд. филос. наук / БашГУ. Уфа, 2004. 18 с.

4. Парсонс Т. Система современных обществ. М.: Аспект Пресс, 1998. 270 с.

5. Пантич Д. Конфликты ценностей в странах транзиции // Социс. 1997. № 6. С. 24-36.

6. Harman W. W. Key Choices of the Next Two Decades in Reading in Sociology. Thomas Y. Crowell Company. 1974. № 9. 749 p.

7. Лапин Н. И. Модернизация базовых ценностей россиян // Социс. 1996. № 5. С. 3-23.

8. Дюркгейм Э. О разделении общественного труда. М.: Канон, 1996. 432 с.

9. Шейн Э. Организационная культура и лидерство. 4-е изд. СПб.: Питер, 2012. 352 с.

10. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / пер. с англ. М.: ГУ-ВШЭ, 2000. 458 с.

11. Ценностно-целевая рефлексия как основание диагностики организационной культуры в стратегии сетевого подхода / П. П. Дерюгин, А. С. Шиляева, М. В. Сивоконь, С. В. Рассказов // Дискурс. 2016. № 3. С. 99-110.

12. Kalliath T. J., Bluedron A., Gillespie D. F. Confirmatory factor analysis of the competing values instrument // Educational and Psychological Measurement. 1999. 59 (1). P. 143-158.

13. Cameron K. S., Quinn R. E. Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. Reading, MA: Addison-Wesley Longman. 1999. P. 12-49.

14. Дерюгин П. П., Шиляева А. С., Тарасова О. О. Ценности российской молодежи, ориентированной на рынок: проблемы методологии и опыт построения методики социологического исследования // Дискурс. 2015. № 1. С. 83-90.

15. Дюркгейм Э. Социология. Ее предмет, метод, предназначение / пер. с фр. М.: Канон + РООИ Реабилитация, 2006. 352 с.

16. Иноземцев В. Современное постиндустриальное общество: природа, противоречия, перспективы. URL: http://thelib.ru/books/inozemcev_v/sovremennoe_postindustrialnoe_obschestvo_priroda_ protivorechiya_perspektivi.html (дата обращения: 04.06.2017).

17. Куделин А. Е. Предпринимательство как общеисторическое творчество общества: автореф. дис. … д-ра филос. наук / Нижегор. гос. архитектур.-строит. ун-т. Н. Новгород, 2006. 56 с.

18. Иванов Г. Г., Орлов С. Л. Молодежное предпринимательство: современные реалии и взгляд в будущее // Вестн. экономики, права и социологии. 2014. № 4. С. 54-58.

19. Здравомыслов А. Г. Потребности. Интересы. Ценности. М.: Политиздат, 2006. 223 с.

20. Самарина Е. Л., Глухих В. А. Этническое предпринимательство в российской социологии // Информация-Коммуникация-Общество. 2017. Т. 1. С. 216-222.

21. Строгецкая Е. В., Бетигер И. Б. Организационная культура в развитии университетов - катализатор или барьер? // Социология и общество: социальное неравенство и социальная справедливость: материалы V Всероссийского социологического конгресса Российского общества социологов. 19-21 окт. 2016 г. Екатеринбург, 2016. С. 3256-3268.


Review

For citations:


Deriugin P.P., Baruzdin I.A., Jin J., Sivokon M.V., Shilyaeva A.S. NETWORK DIAGNOSTICS OF ENTREPRENEURSHIP VALUES (ON THE MATERIALS OF EMPIRICAL SOCIOLOGICAL RESEARCH OF RUSSIAN AND CHINESE ENTREPRENEURS). Discourse. 2017;(4):68-89. (In Russ.) https://doi.org/10.32603/2412-8562-2017-0-4-68-89

Views: 246


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2412-8562 (Print)
ISSN 2658-7777 (Online)